Raliuri
“Noul sezon este o provocare”
Written by RallyZone   

Cum te simti la volanul Citroën DS3 WRC?

ds3 r3 - studio 5Masina este foarte diferita de C4. Modelul DS3 este mai scurt ceea ce il face mai agil in virajele stranse, dar smuceste mai mult pe sectiunile rapide. In mare, va trebui sa muncim mai mult in spatele volanului din cateva motive: comportamentul masinii din cauza marimii, lipsa diferentialului central, reintoarcerea cutiei de viteze manuale, ce inseamna ca va trebui sa luam mana de pe volan.

 Esti multumit de schimbarile produse in timpul pauzei de iarna?

Cred ca echipa a facut o treaba buna, dar nu am atins acelasi nivel de dezvoltare pe toate suprafetele. Am petrecut mult timp pe macadam pentru ca este suprafata pe care vom concura cel mai des in campionatul mondial. Cred ca mai avem mult de progresat pe zapada, dar este dificil de calculat cat pentru ca nu avem o baza reala de comparare avand in vedere ca noile reglementari au schimbat radical comportamentul masinilor.

ds3 r3 - studio 7Ce crezi despre noile reglementari? Sunt bune pentru piloti?

Da, masina este placut de condus. Motorul performant iti permite sa te bucuri la maxim de acest sasiu. Desigur, ca de obicei, ne-am dori mai multa putere, dar cred ca noile masini de WRC vor fi foarte spectaculoase. Ca pilot va trebui sa optimizezi traictoriile pentru a obtine cea mai mare viteza posibila in viraje.

 Ce reprezinta acest sezon pentru tine?

Este o provocare cu mai multe necunoscute decat in anii precedenti. Rivalii nostri si-au dezvoltat masinile si va trebui sa asteptam raliurile de inceput pentru a stabili o ierarhie. Dar inaite de aceasta trebuie sa fiu mai rapid decat cei care au aceeasi masina ca si mine. Sa-i bat pe Sébastien Ogier si Petter Solberg va fi o provocare dificila! Cred ca va fi un sezon dificil, dar aceasta nu face decat sa ma motiveze mai mult.

 
Intrebari pentru Xavier Mestelan-Pinon, manager tehnic al Citroën Racing
Written by RallyZone   

ds3 r3 - studio 3“Adunam kilometri”

 Ce s-a mai intamplat de la prezentarea Citroën DS3 WRC in luna octombrie a anului trecut la Salonul Auto de la Paris?

Prioritatea noastra a fost sa adunam kilometri de testare in toate conditiile. Datorita construirii unui al doilea DS3 WRC pentru a fi folosit la teste, am putut organiza o sesiune la fiecare doua saptamani. Testele ne-au permis sa lucram la partea de fiabilitate, si sa cunoastem masina si felul in care reactioneaza la schimbari. Odata cu trecerea timpului, am definitivat masina din punct de vedere tehnic. In ultimele saptamani ne-am concentrat pe ceea ce ar putea parea detalii, dar nu sunt – ba chiar dimpotriva, de fapt – precum pozitionarea echipamentului de siguranta si a sistemelor de management FIA, instalarea echipajelor si instruirea lor cu privire la repararea masinii in afara parcurilor de service. Principala noastra dificultate a fost gasirea unui climat foarte calduros: am reusit sa gasim putina caldura in sudul Europei.

 ds3 r3 - studio 4Iti faci griji cu privire la fiabilitatea masinii?

Cred ca am facut o treaba destul de buna avand in vedere timpul pe care l-am avut la dispozitie pentru a termina acest proiect. In mod evident, riscuri exista. Nu uitati ca DS3 WRC este o masina complet noua, spre deosebire de C4 care a derivat din Xsara.

 Cea mai recenta schimbare tine de anvelopele. Ce impact au avut acestea asupra dezvoltarii masinii?

Avand in vedere ca Michelin a fost unul dintre partenerii isotrici ai Citroën, as vrea sa spun in primul rand cat de incantat sunt sa lucrez din nou cu acest producator, precum si cu o parte din echipa sa tehnica. Acest aspect nu diminueaza satisfactia pe care am simtit-o in cei trei ani alaturi de partenerul nostru precedent. Profilul anvelopelor Michelin este diferit in mod fundamental, asa ca a trebuit sa revizuim cateva setari in zona geometriei trenului de rulare, a duritatii suspensiei, a unghiului rotilor, a barelor anti-ruliu etc. Anvelopele Michelin sunt rapide si se comporta foarte precis, in special pe asfalt.”

ds3 r3 - studio 6 Credeti ca aceste noi masini de WRC vor fi mai spectaculoase decat generatia precedenta?

Dimensiunea mai mica va reduce inertia. Fara diferential central, masinile se vor misca mai mult la franare, chiar si pe asfalt. Motorul se va tura mai mult si va face mai mult zgomot. Lipsa cutiei de viteze semi-automate va forta pilotii sa se lupte mai mult cu volanul. As spune ca aceste masini vor fi mai placut de privit pentru spectatori.

 
« Citroën Racing este o mare familie »
Written by RallyZone   

Interviu Olivier Quesnel, Director Citroën Racing

olivier quesnelCare este sentimentul predominant inaintea inceputului noului sezon? Sunteti nerabdator, linistit sau ingrijorat?

Cu siguranta nu predomina linistea! Abia astept, e adevarat, sa fiu in Suedia pentru a raspunde la toate intrebarile care apar in ziua de azi, sa aflu daca am lucrat bine. Am uitat oare ceva? Vom avea o idee vaga la finalul primelor speciale, desi suntem constienti ca Suedia nu este un teren reprezentativ pentru Campionatul Mondial. Trebuie sa ne pastram sangele rece: Citroën Racing este o masinarie care a functionat bine si nu are de ce sa se defecteze de la o zi la alta. Am deplina incredere in munca echipei, dar asteptam cu mare nerabdare timpii partiali dupa speciala cu numarul 1 din Raliul Suediei!

 Credeti ca va trebui sa gestionati o rivalitate intre Sébastien Loeb si Sébastien Ogier ?

In Suedia va fi simplu. Ambii nostri piloti pornesc cu zero puncte la bord. Cum a fost cazul si in trecut, Citroën le va pune la dispozitie un material de curse identic. Daca unul obtine timpi mai buni inseamna ca este mai rapid si nu sunt genul sa pun presiune: nu exista deci rivalitate de gestionat pentru moment. Ceea ce vreau sa spun este ca apartinem unei aceleiasi familii. Titlul la Piloti este mai mediatizat si mai valoros, dar pentru noi conteaza foarte mult titlul la Constructori. Ambii nostri piloti sunt inteligenti si intuiesc mizele pentru Citroën.

 Citroën Racing Technologies va pune la dispozitia unor piloti privati 3 DS3 WRC. Care este scopul acestui demers ?

In asteptarea noilor constructori din WRC, estimez ca este datoria Citroën sa participe la cresterea atractivitatii campionatului. Din acest motiv ne bucuram de contractele semnate cu Petter Solberg, Kimi Räikkönen si Peter van Merksteijn. Nu este un obiectiv major pentru Citroën Racing sa inchirieze masini de curse, dar suntem mandri sa-i primim in familie pe acesti piloti.

Activitatile Citroën Racing nu se limiteaza la WRC. 2010 a marcat 2 premiere: DS3 R3 si DS3 Racing. Care este bilantul acestor lansari?

ds3 r3 - studio 2DS3 R3 urmeaza pe o linie lunga de vehicule destinate pilotilor privati. In cateva luni, modelul s-a impus ca referinta in categoria sa. Din punct de vedere comercial, acest lucru se traduce prin numarul de comenzi sensibil superior asteptarilor noastre. Suntem incantati de succesul modelului DS3 R3, pe care l-am integrat in Citroën Racing Trophy organizate in Europa. Acelasi succes inregistram si cu DS3 Racing. Cele 2000 exemplare prevazute au fost toate vandute si cautam solutii pentru cresterea productiei anuale.

 Care sunt perspectivele in aceste 2 domenii ?

Conceperea de vehicule de serie sportive este o activitate noua pentru Citroën Racing, dar ofera noi perspective marcii prin explorarea unor noi piete. Increzatori in succesul DS3 Racing, ne gandim deja la declinarea unor versiuni sportive din celelalte modele ale liniei DS. In ceea ce priveste competitiile clienti, suntem foarte interesati de o posibila reglementare "FIA R4", care ar permite dezvoltarea unor modele tip R3 cu tractiune 4x4. Ar fi un excelent instrument de formare a viitorilor piloti.

sbastien ogierIn ceea ce priveste descoperirea si pregatirea tinerelor sperante, operatiunile Rallye Jeunes sunt citate deseori ca exemplu. Citroën anunta azi un parteneriat cu Federatia Franceza a Sportului Auto pentru a reinnoi aceasta operatiune. De ce?

Asocierea mi se pare foarte normala. Cu Sébastien Loeb si Sébastien Ogier in campionatul mondial de raliuri, Citroën ii face sa viseze pe tinerii francezi. Prin Rallye Jeunes le vom permite sa isi realizeze visul, propunandu-le sa isi demonstreze abilitatile la volanul unui DS3. Pentru cei inzestrati, filiera este deschisa pentru a ajunge in top.

 
Campionatul Mondial de Raliuri 2011
Written by RallyZone   

ds3 r3 - studioCitroën Racing intra intr-un nou capitol al istoriei sale, prin angajarea modelului DS3 WRC in Campionatul Mondial de Raliuri 2011. Avand ca obiectiv obtinerea celui de-al saptelea titlu de Campion Mondial la Constructori, echipa Citroën Total World Rally Team va alinia la start 2 echipaje : unul format din Sébastien Loeb si Daniel Elena, care vor incerca sa castige cel de-al 8-lea titlu mondial consecutiv la piloti si copiloti, si unul compus din Sébastien Ogier si Julien Ingrassia, care a fost promovat in cadrul echipei, dobandind drepturi depline, dupa cele 2 victorii in raliuri obtinute in sezonul 2010. In plus, 3 Citroën DS3 WRC vor fi incredintate unor piloti privati : Petter Solberg, Kimi Räikkönen si Peter van Merksteijn.

olivier quesnelAngajat la cel mai inalt nivel in mondialul de raliuri de 10 ani, Citroën Racing arunca in competitie al 3 model de World Rally Car : dupa Xsara si C4, fiecare detinatoare a cate 3 titluri mondiale, DS3 WRC isi va face intrarea in scena cu ocazia Raliului Suediei (10-13 februarie), prima etapa din sezonul 2011. Echipa condusa de Olivier Quesnel si-a fixat un obiectiv pe cat de simplu pe atat de ambitios si anume acela de a pastra in sanul echipei cele 2 titluri mondiale cucerite in 2010 – la Constructori si Piloti.

Un veritabil concentrat de « Créative Technologie », Citroën DS3 WRC corespunde noilor reglementari ale FIA. Cea mai evidenta schimbare tine evident de gabarit : DS3 este in mod clar mult mai compacta decat C4, ceea ce ii confera un comportament mai spectaculos. O schimbare revolutionara se petrece si sub capota, DS3 WRC beneficiand de un motor in 4 cilindri 1.6 turbo cu injectie directa conceput integral de Citroën Racing. Acesta este cuplat unei transmisii 4x4, cu o cutie manuala comandata secvential si un sistem de repartizare constanta a puterii pe trenul de rulare fata si spate.

Dezvaluit in cadrul Salonului de la Paris din octombrie 2010, Citroën DS3 WRC a beneficiat de numeroase sesiuni de teste pentru a pregati un sezon ce se va intinde pe 9 luni si va include 13 raliuri, fiecare aparte si cu specificul sau. De la frigul polar din Suedia la caldura desertica a Iordaniei, Campionatul Mondial de Raliuri este o provocare pentru echipaje si vehicule. Echipa tehnica, plasata sub responsabilitatea lui Xavier Mestelan-Pinon, a cautat sa reproduca conditiile cele mai extreme pe care le vor intalni pilotii in cadrul sesiunilor de teste pentru a verifica fiabilitatea si pentru a dezvolta performantele masinii.

daniel elena2011Reprezentand oficial culorile Marcii, echipa Citroën Total World Rally Team va angaja in cursa 2 DS3 WRC pentru echipaje provenind de pe filiera proprie, constituita astazi din cupele Citroën Racing Trophy organizate in toata Europa. De 7 ori campioni mondiali de raliuri, campionii en titre Sébastien Loeb si Daniel Elena se lanseaza cu entuziasm in aceasta noua provocare. Detinand aproape toate recordurile posibile in WRC, 'Seb' si 'Danos' vor porni in fiecare cursa cu obiectivul clar de a se impune si de a-si imbogati si mai mult incredibilul palmares. Dupa ce a disputat 3 raliuri in 2010 in cadrul echipei oficiale, echipajului Sébastien Ogier si Julien Ingrassia i se va incredinta DS3 WRC cu n°2. Detinand deja 2 victorii mondiale, francezii trebuie acum sa confirme, imbinand viteza cu constanta.

Alaturi de Citroën dintotdeauna, Total continua sa se implice in calitate de partener al echipei oficiale. Modelele DS3 WRC vor purta de asemenea culorile celebre ale Red Bull, care confirma parteneriatul initiat in 2008. Trei marci revin in randul partenerilor Citroën Racing : Michelin, care va echipa cu pneuri DS3 WRC, precum si Facom si Alcon.

Exploatate de catre Citroën Racing Technologies, trei DS3 WRC suplimentare vor fi angajate de catre echipaje private de-a lungul sezonului 2011. Petter Solberg / Chris Patterson vor lua startul in 13 raliuri, Kimi Räikkönen / Kaj Lindström vor participa in 10 raliuri si Peter van Merksteijn / Eddy Chevaillier isi vor incepe sezonul competitional in Raliul Portugaliei.

 

 

 


 
Debut cu dreptul pentru cel mai tanar pilot din Campionatul National de Raliuri
Written by RallyZone   

Juniorul Napoca Rally Academy, Simone Tempestini, si-a indeplinit obiectivul stabilit pentru Raliul Aradului, etapa a saptea a Campionatului National de Raliuri, parcurgand toate cele 11 probe speciale ale competitiei. La doar 16 ani, Tempestini junior devine astfel cel mai tanar pilot din campionatul de raliuri al Romaniei. Avandu-l alaturi pe experimentatul Lucio Baggio, actualul navigator al pilotului italian de top Piero Longhi si fost copilot al lui Marco Tempestini, Simone s-a bucurat de fiecare kilometru parcurs din cei 116 cat insumau probele speciale ale primei sale etape de raliu:” Mi-a placut mult, m-am simtit bine, m-am distrat bine si sunt multumit ca am ajuns la sosire. Am avut doar o pana de cauciuc pe PS 10, dar am schimbat roata si, in afara de asta totul a fost ok. Este total diferit fata de ce se intampla in Campionatul de Slalom Paralel, dar, dupa prima proba m-am regasit, ma simteam bine si pot spune ca imi place mult, a declarat Simone Tempestini, in ultimul parc de service al Raliului Aradului.

Fiul lui Tempesta este liderul clasamentului juniorilor in Campionatul de Slalom Paralel al Romaniei si ocupa pozitia secunda in clasamentul open al aceleiasi competitii.

 
<< Start < Prev 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Next > End >>

Page 9 of 32